NIMBLE STORAGE OPENS DEMOCENTER BY SWITCH DATACENTERS AMSTERDAM

Download pressrelease

Nimble Storage opent democenter bij Switch Datacenters

Nimble beschermt Microsoft en VMware applicaties tegen lagere kosten

Amsterdam, 30 mei 2012 - Dataopslagleverancier Nimble Storage opent een democenter bij Switch Datacenters in Amsterdam. Klanten en partners kunnen daar de gecombineerde storage, back-up en
disaster recovery oplossing van Nimble uitproberen en trainingen volgen. Nimble beschermt data en zorgt voor beschikbaarheid van applicaties tegen lagere kosten . Nimble is uitstekend geschikt voor
Microsoft Exchange, SQL Server, Sharepoint, Hyper-V en VMware.

Switch Datacenters is een high-density carrier neutraal datacenter in Amsterdam Zuid Oost met een volledig portfolio aan diensten die bedrijven in staat stelt om hun bedrijfskritische IT-apparatuur te huisvesten, aan te sluiten, te onderhouden en te bewaken in een klimaatneutrale en ultra beveiligde omgeving.

Nimble Storage combineert primaire storage, back-up en disaster recovery in één oplossing zodat de TCO (Total Cost of Ownership) wordt verlaagd.. In het ultramoderne democenter van Switch Datacenters kunnen klanten en partners de Nimble Storage CS210 iSCSI storage array uitproberen. De Nimble Storage CS210 heeft 8 Terabyte (TB) netto aan opslagcapaciteit.

Nimble combineert de best of both worlds van SSD (zeer sterk random read I/O) en schrijft uitsluitend sequentieel naar SATA drives (hoge write I/O). Doordat het gebruik van snapshots zeer efficiënt is; worden back-up, herstel en retentietijden, voor bijvoorbeeld een SQL, Exchange of VMware recovery, aanzienlijk verbeterd,. De Nimble Storage CS Series bieden onder andere thin provisioning, replicatie, snelle (thin) cloning en snapshots.

Nimble Storage oplossingen zijn zeer goed geschikt voor omgevingen zoals Microsoft Exchange, SQL Server, SharePoint, Hyper-V en VMware. Nimble is ideaal voor een virtuele desktop infrastructuur (VDI). Dataopslag van Nimble heeft een compressieratio van een factor twee tot vier waardoor de kosten voor storage aanzienlijk dalen. Het efficiënt klonen van datastores wordt direct vanaf de VMware vCenter gebruikersinterface uitgevoerd.

“Switch Datacenters biedt een uitstekende plaats voor het demonstreren van de zeer efficiënte storage oplossingen van Nimble”, aldus Arjen Koen, sales manager bij Nimble Storage Benelux. Het datacenter ondersteunt de nieuwste high density configuraties en combineert een hoge mate van energiezuinigheid (PUE factor < 1,27) met gebruik van 100% groene energie, waardoor het één van de meest efficiënte datacenters in Europa is.

Nimble Storage oplossingen zijn gebaseerd op een zelfontworpen architectuur: Cache Accelerated Sequential Layout (CASL). Nimble Storage CASL biedt in-line compressie op alle data en biedt offsite replicatie toe voor het repliceren van data naar een tweede Nimble Storage array die (mogelijk) op een externe locatie staat. Bij een calamiteit zijn applicaties dus snel beschikbaar.

“Met Nimble hoeft u geen compromissen te sluiten tussen performance, prijs en capaciteit”, aldus Arjen Koen van Nimble Storage. “Nimble is, in tegenstelling tot de meeste storage vendors, ontworpen met de sterke punten van zowel SATA disks (goede prijs/GB) als SSD (hoge IOPS/GB) in gedachten. Nimble maakt geen gebruik van tiering, maar van caching; hierdoor wordt de SSD laag optimaal benut. Graag vertellen wij u in een persoonlijk gesprek of WebEx sessie meer over Nimble.”

Over Switch Datacenters:

Switch Datacenters is opgebouwd door en in handen van ICT ondernemers die reeds jaren actief zijn op het gebied van Datacenter Provisioning, Managed Services en Datacenter Consultancy. Switch Datacenters biedt een compleet portfolio van diensten met een focus op snelgroeiende ICT bedrijven in Nederland en daarbuiten. Switch Datacenters onderscheidt zich van conventionele datacenters door haar ultra moderne, zeer energiezuinige faciliteiten en door het aanbieden van schaalbare capaciteit, uitgebreide connectiviteitsoplossingen en 24 uur support & NOC diensten. Het 8.320 m2 grote datacenter bevindt zich in het zakelijk centrum van Amsterdam Zuid-Oost en is aangesloten op alle belangrijke netwerk carriers en internet knooppunten. Kijk voor meer informatie op http://www.switchdatacenters.com/ of email naar sales==AT==switchdatacenters.com . Twitter:
@SwitchAMS

Over Nimble Storage:

Nimble Storage is opgericht door veteranen uit de storage markt: Varun Metha (Netapp, Datadomain) en Umesh Maheshwari (Datadomain, Zambeel). De oplossingen zijn gebouwd met het idee dat bedrijven geen compromissen hoeven te sluiten tussen prestaties, capaciteit, eenvoudig beheer en prijs. Nimble Storage oplossingen zijn beschikbaar via een wereldwijd netwerk van channel partners. Voor meer informatie kijk op www.nimblestorage.com of neem contact op met Arjen Koen, sales manager bij Nimble Storage Benelux: +31(0)627591076. Email: akoen==AT==nimblestorage.com. Twitter: @Nimblestorage.

Meer Informatie voor de pers:

Switch Datacenters
Rudolf Meijer